Μην αυτοκαταδικάζεστε στην μετριότητα

Η συνέχεια του προηγούμενο άρθρου (βλέπε εδώ) ήρθε νωρίτερα από ότι φανταζόμουν. Είναι οι εξελίξεις που καμιά φορά σε αιφνιδιάζουν, οι εξελίξεις που εν προκειμένω ανέδειξαν  για άλλη μια φορά το έλλειμμα εκπαίδευσης που εντοπίζεται σε αυτούς που στελεχώνουν την ελληνική επιχείρηση (οποιαδήποτε μορφή κι αν έχει αυτή).
Για όσους δεν θυμούνται, πριν λίγες μέρες, από τούτο εδώ το βήμα προσπάθησα να σκιαγραφήσω τον απαίδευτο Έλληνα επιχειρηματία και το ανεπαρκές στέλεχος του ομίλου ο οποίος δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
Σήμερα, θα παραθέσω ένα πρόσφατο γεγονός που επιβεβαιώνει την παραπάνω άποψη. Σπεύδω να ξεκαθαρίσω πως σκοπός μου είναι να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί και όχι να ικανοποιήσω τον εγωισμό μου εξαπολύοντας μύδρους προς γνωστούς και αγνώστους.
Για να υπάρξει μεταξύ ημών κοινή βάση και χωρίς να πλατειάζω, να αναφέρω πως το σύνολο των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων που κατευθύνουν το προϊόν από τον παραγωγό προς τον καταναλωτή λέγεται μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ ως μίγμα κάποιων διαδικασιών, αποτελείται από τέσσερα «υπομίγματα», αυτά που ο Edmund Jerome McCarthy χαρακτήρισε 4Ps, το Προϊόν (Product), τον Τόπο ή την Διανομή (Place), την Προβολή (Promotion) και την τιμή (Price). Και τα τέσσερα υπομίγματα είναι εξίσου σημαντικά και απαραίτητα για την αποτελεσματική διάθεση του προϊόντος στην αγορά.
Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει ένα εξ αυτών, η προβολή. Το μίγμα προβολής, αναφέρεται στην διαφήμιση, στην πώληση, στις εκθέσεις, στις προσφορές και εν γένει στην δημοσιότητα. Δεν συνεπάγεται απαραιτήτως κόστος, αφού επί παραδείγματι ένας αντιπρόσωπος φορτηγών μπορεί για την έλευση κάποιου νέου μοντέλου, να ενημερώσει τα ΜΜΕ, να φτιάξει δελτία τύπου, να οργανώσει μια παρουσίαση στις εγκαταστάσεις του, να αναρτήσει ένα σχετικό φωτογραφικό άλμπουμ στην επίσημη σελίδα του στο Facebook.
Η ιστορία του αντιπροσώπου δεν επελέγη τυχαία από την δεξαμενή των παραδειγμάτων. Πρόσφατα, ελληνική εταιρεία που εκπροσωπεί μεγάλο κατασκευαστή υποδέχτηκε στις εγκαταστάσεις τις, τα φορτηγά της ολοκαίνουργιας γκάμας του (του κατασκευαστή). Ακολούθησε εκδήλωση για να παρουσιαστούν αυτά στους δημοσιογράφους και τους δυνητικούς πελάτες. Και μάλλον θα αναρωτιέστε που κρύβεται το λάθος, αφού όλα αυτά ακούγονται πολύ όμορφα. Είναι όμως έτσι;
Μπορεί ο εν λόγω αντιπρόσωπος να επιτύχει την βέλτιστη προβολή των προϊόντων του όταν από την εκδήλωση απουσιάζει το κορυφαίο online μέσο του χώρου; Όπως φαντάζεστε η απάντηση είναι αρνητική και είναι κρίμα αφού, μιλάμε για κάτι που εκτός από αυτονόητο είναι και ιδιαίτερα απλό. Όσον αφορά σε εμάς θα αποτελούσε χαρά και παράλληλα τιμή μας να παρευρεθούμε και να καλύψουμε το event. Και τώρα θα αναρωτιέστε για δεύτερη φορά, μα γιατί δεν παρευρέθηκε το κορυφαίο ελληνικό portal για το φορτηγό στην εκδήλωση; Γιατί μάλλον απαιτούσε εβδομάδες έρευνας, πολύωρες διαβουλεύσεις και υψηλό κόστος για να συνταχθεί και να αποσταλεί ηλεκτρονικά μια πρόσκληση.
Και τώρα αναρωτιέμαι εγώ. Μήπως τελικά, δεν φταίει μόνο η κρίση για τα απογοητευτικά επίπεδα ταξινομήσεων καινούργιων φορτηγών;

ΥΓ. Το παρόν άρθρο αποτελεί μόνο την αρχή. Στο μέλλον θα ασχοληθούμε με τα κριτήρια που διαφημίζονται οι κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις. Την σχέση τους με τα social media και τα media εν γένει. Θα θίξουμε αυτό που στον χώρο της διαφήμισης είναι γνωστό ως «διατήρηση σχέσεων», ενώ θα μιλήσουμε  και για το στέλεχος που απαξιώνει να απαντήσει στην αλληλογραφία του, την ίδια ώρα που  ο Ολλανδός ομόλογός (λέω τυχαία) απαντά «βρέξει χιονίσει». Μείνετε συντονισμένοι.

ΥΓ. Το κείμενο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο TRucking.gr

Σχόλια